Hammarby sjöstad

Dit ska jag flytta när jag är vuxen, det är vackert och så mysigt med trevliga människor! 
Mamma och jag åkte dit idag för att jag skulle ha åkt vägen kommunalt till skolan innan jag börjar på måndag, vi hittade och det ligger jätte nära tvärbanan så det är ju bra iallafall. Vi fikade på ett litet cafe som hade rättviksglass, det var den enda anledningen till att vi gick in där, de hade både min och mammas favorit smak plus gluten och laktosfri paj, MUMS!
Det blev ingen ridning för mig idag, mamma red Ranger o jag skulle igentligen ridit Frasse, en storhäst i vårt stall som vi tar hand om nu under helgen, men så blev det inte. Tyvärr, Frasse ska vila under hela helgen och sättas igång i nästa vecka så vi ska bara borsta o pyssla med honom.
Men i morgon så ska pappa, mamma, jag och antagligen min lillasyster åka till runsten där jag ska tävla på söndag och kolla hur allt ser ut, vart sekretariatet är och var vi ska parkera transporten. Det känns bra att ha åkt dit någon gång innan, jag var ju där på inomhusterrängträning i mars typ men det är ju en annan sak när det är en stor tävling. 
Sen på eftermiddagen så ska jag rida ut Ranger och skutta över lite stockar bara för att känna hur han känns inför söndagen. Är lite nervös, gräsbanan på Runsten är gigantisk, jag har aldrig tävlat på gräs tidigare, det är min första regionala tävling OCH det är min första LB som registreras... Men det går säkert bra, jag har ju en så cool häst :)
Nu ska jag sova och för första gången på länge så ska jag få sova ut på morgonen vilket känns såå skönt, vi åker inte förens 11 ungefär!
Godnatt, sovgott!
/Nessa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback