Lidingöloppet och Stallet...

Skitlopp! Jag hatar att vänta på folk som springer och idag fick jag stå och vänta i 40 minuter på att få cykla över där dom sprang. Asså påriktigt jag har annat för mig än att vänta på dom ju. Det var samma låtar som spelades heeeeeeeeeeeeeeeela dagen, jag kom dit vid 10.30 jag är inte hemma förens nu fatta hyr lång tid allt tog och jag hade inte ens mycket och göra i stallet...
När jag tog in Ranger idag så hade han ett jack strax ovanfär höger framknä, det blödde men han var inte besvärad av det. Han haltade inte heller men det var lite ömmt, hursomhelst så rengjorde jag med jodopax och sen var det bra, jag hoppade bara ett par språng och sen fick han skritta medans Tilda hoppade Surprise som förövrigt var väldigt pigg. Sen när jag hade ridit klart så fick han snällt stå och vänta medans jag hämtade jodopax för att rengöra ännu en gång, men han ville absolut inte stå stilla när jag skulle greja och tvätta, men en tjej hjälpte mig och höll upp hans ben så han inte kunde vandra runt. När jag släppte ut honom sen så var han ganska lugn och bara gick och luktade på olika saker. Men han verkade inte direkt hängig så det var ju skönt. Vi vet inte riktigt hur han fick såret men vi tror att han blev sparkad av en liten ponny valack som fick nog av hans retande. Men jag ska åka ut till honom igen senare idag och tvätta såret ännu en gång och sen så ska vi be tjejen som släpper ut alla hästarna kolla att såret inte har förvärrats på morgonen. 
Nu ska jag försöka mig på att äta lunch och sen ska jag kolla på någon film tror jag :)
Min fina <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback