Dressyr, hoppning och sadlar

Hej! Jag har inte haft så bra uppdatering idag p.g.a att jag har varit i stallet och när vi kom hem så satte vi oss direkt och kollade på VM finalen i hoppning, holland vann, det suger, roffe var ju lätt bäst enligt mig. Jaja, idag så provade jag att rida i dressyrsadeln igen, den känndes helt okej och det gick lite bättre att rida idag. Det var en tjej som red lektion samtidigt som jag var på banan och hon skulle hoppa så då frågade mamma mig och jag också ville göra det och det ville jag ju såklart! Mamma gick och hämtade hans sadel som vi fick med från Aud och så en Martingall såklart. Vi jobbade lite med travbommar först, sen gick vi vidare på galoppbommar och sen la vi upp ett kryss, sen ett räcke osv. I slutet så hoppade jag en oxer och det känndes lite att han inte har hoppat på ett tag för till en början så hittade varken han eller jag avstånden riktigt men när jag hoppade sista språnget så gick det riktigt bra faktiskt! När jag red dressyr i början av passet så ville han inte riktigt slappna av och det var lite samma kännsla som i går fast det var ändå lite bättre, det gick även mycket bättre för mig att sitta ordentligt i galoppen idag, jag var inte lika spänd och jag tror att det hjälpte lite också. När vi sedan bytte sadel så märkte man genast att det var den sadeln han skulle ha, asså den andra passar och vi ska ha den, men han gillar mest och gå med sin orginal sadel. Han var mycket mer avslappnad och roligare att rida, men bara han och vi får vänja oss id dressyr sadeln så blir det säkert jätte bra, jag har ju bara ridit i en dressyrsadel en gång innan igår så jag kännde mig lite som en nybörjare, haha :)
I morgon blir det inget stall för mig, mamma ska rida så att jag kan plugga, jag har nämligen samhällskunskaps prov på tisdag och jag MÅSTE få ett bra betyg på det. Jag har E i samhällskunskap just nu och om jag vill komma in på ett bra gymnasium så måste jag få upp det och eftersom man söker in med betygen man får på höst terminen så kan det ju vara bra om det är ett C iallafall. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback