Så galet trött idag så det finns inte

I morse när klockan ringde 06.00 då ville jag inget hellre än att fortsätta sova, men jag tog mig samman och fixade allt inför skolan och så. När jag slutade så cyklade jag hem och åt mellis, bytte om och sen rullade jag mot stallet. Det tog tre evigheter för mig att bli klar, jag var hemma kvart över sju och jag kom dit vid 16.20 så det tog lite lång tid. Det hade liksom hunnit bli mörkt när jag åkte från stallet, jag lämnade cykeln där och fick skjuts av Tova och hennes mamma vilket var super skönt. Då slapp jag vingla omkring på dom mörka vägarna, själv... 
Det gick pissdåligt att rida i början av passet och jag blev förbannad på Ranger för att han inte gjorde som jag ville, jag vet att man inte ska bli sur men ibland ha rjag lite kort stubin och ja då blir det som det blir. Men jag lät honom skritta på lång tygel ett tag och sen så började jag rida igen och då väntade jag bara ut honom, det tog kanske 45 minuter men sen blev han galet fin och han gjorde grymma övergångar från galopp till skritt, där satte han verkligen bakbenen under sig och ansträngde sig för att göra rätt. Han lyssnade på alla mina hjälper och det var så skönt att det fungerade ordentligt äntligen :) Nu är jag super taggad inför nästa lördag då jag ska tävla L:B 2 på stockby när det är KM för privat ponny, 3 eller fyra andra tjejer ska också vara med på sina ponnyer/medryttarponnyer och det är ju super kul ju. 
 
I morgon ska vi ta det lugnt och jag kommer antagligen rida barbacka men jag vet inte, det beror på vad som sliter minst på ridbyxorna för nu har två av mina tre par ridbyxor gått sönder så jag har bara mina bruna kvar och sen såklart dom vita men dom kan jag ju inte direkt rida runt med. Det suger ju men jag får låna mammas så länge och sen ska jag ju såklart köpa nya och sen får man väl önska sig i julklapp eller nått, det är ju faktiskt jul om typ 2 månader vilket känns helt galet eftersom det var sommar typ förra veckan. Hursomhelst så blir det en mysdag i morgon i stallet, jag ska bara ta det lugnt för jag kommer vara trött efter en vecka i skolan och så har jag idrott sista lektionen i morgon så jag kommer vara lagom trött när jag behöver gå till stallet eftersom cykeln står kvar där. Jaja puss och godnatt<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback