Vad jag har gjort idag

Jag har ju ridit lektion för Kim på Ranger idag och det gick så himla bra. Det kändes jätte skönt för senast mamma red för henne så gick det inge bra alls. Den ponnyn har värkligen humör ibland altså, han har mycket eget huvud och han har bestämda åsikter om vad som ska hända och när det ska hända :)
Men vi jobbade mycket med att flytta i trav och galopp för att få tag i bakdelen ordentligt och sen lite öppna och lite förvänd galopp. 
Det gick inte speciellt bra på framridningen för så satte han mest upp huvudet och gled iväg med bogen eller baken eller över böjde eller något bara för att slippa jobba. Till slut blev jag lite irriterad så då tog jag tag i honom och tryckte på i traven så han fick länga på steget ordentligt, bara för att göra något annat än och tjafsa mer i galoppen och skritten. Men om man ser på det stora hela så är jag grymt nöjd och han skötte sig jätte bra under lektionen.
Mamma hade även varit inne i stan och köpt nya tyglar till dressyr tränset, de vi hade var stela och obekväma så nu har vi ett par tunna och härliga. De är likadana som de vi har till bruna tränset fast svarta då, sen köpte hon även den här snygga padden från JH.
Så galet snygg och den kommer vi ha till hoppsadeln. på tal om det så ska jag hoppa i morgon med Tova, det ska bli super kul och jag ser fram emot det massor. Hennes föräldrar kör även ut mig till stallet vilket är super schyst. 
 
På kvällen sen så kommer farmor att vara här, pappa och mamma är borta och nicole vägrar vara hemma själv medans jag är i stallet så. Nu ska jag plugga matte som den duktiga elev jag är så i morgon skriver jag igen, ha det bra så länge :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback