Time to sleep

Jag är så galet trött nu att jag håller på att somna sittandes i soffan. Men jag ska ta mig samman och skriva det här inlägget ordentligt. 
Hoppningen idag gick bra, Ranger var lite hispig i början och ganska nervös av sig men det blev bättre efter ett tag vilket var skönt. Vi jobbade med trav och galopp bommar som gick super, han väntade på mig och sträckte ut benen jätte bra. Sen hoppade jag kryss med trav bom framför, det var han lite nochalant mot och bara hafsade sig över. Sen på ena långsidan hade vi bom räcke, det hoppade han galet bra på måste jag säga. Ryggen var med och inget flakt språng över huvud taget. Oxern deremot är en annan historia... Det blev lite sisådär ett par gånger men jag fick två riktigt bra språng där med, det känns som om vi håller på att jobba ihop oss nu i hoppningen ordentligt. Jag är mycket säkrare på avstånden och börjar få en känsla för vilket tempo som passar vilka vägar och hinder typer och det känns ju såklart jätte kul!
I morgon ska jag rida dressyr och träna inför söndagen, jag ska rida igenom LB:1 och jobba mycket med att flytta i skritt trav och galopp. Förvänd galopp är även något som måste tränas på, ponnyn tycker att det är extremt onödigt att gå i fel galopp och det är ju en fin egenskap ioförsig men ganska opraktisk när man ska rida just förvänd galopp :) 
Nu ska jag ta och sova, i morgon blir det ännu en härlig dag i skolan, men nu är det bara 30 dagar kvar till jullovet iallafall!
Saknar det här <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback