Hello there

Jag kom precis innan för dörren hemma nu och jag ska alldeles strax sätta mig och plugga matte. Vi har prov på torsdag & Fredag och i morgon så ska jag på konsert... Men det löser sig säkert. Men innan jag åter går till det tråkiga så tänkte jag berätta om mitt ridpass som gick så sjukt bra!
Alma kom ut till stallet och hon var med och fotade, jag kanske får lite bilder senare men vi får se, det var hursomhelst jätte kul för jag har inte träffat henne på ett tag. 
Jag red fram i kanske en halvtimme innan lektionen skulle börja bara för att han skulle bli ordentligt mjuk och avslappnad. Han var helt okej fin och mjuk i munnen och så gjorde jag lite övergångar skritt trav skritt osv. och sen från galopp till skritt och trav till galopp och allt där emellan. Det gick bra och han lyssnade på mina hjälper. 
När jag sen började rida för Kim så var han lite ovillig men ändå väldigt bra i formen så vi jobbade med att öka och minska traven och att han skulle trampa på ordentligt när jag vände genom volten. I galoppen sen så jobbade vi med att öka och minska galoppen och att öka och minska volten. Det gick så otroligt bra och jag är verkligen super nöjd, det känns ändå som om han börjar komma förbi den trotsigaste fasen men han är fortfarande lite på tårna och vill inte riktigt alltid. 
 
I morgon är det ju Ed Sheeran konsert och jag vet inte alls vad jag ska ha på mig. Men jag tror det blir ett par snygga jeans och en t-shirt, jag ska ha någon bra jacka också men den hänger jag in i garderoben så det är lugnt. Jag vet typ ingenting förutom att vi alla tillsammans ska åka in vid 16.10 till stan och ställa oss i kön tillsammans så det känns bra. 
Nu måste jag ju tyvärr gå tillbaka till mina studier så bye <3
Snacka om suddig bild men han var fin iallafall, detta är inte från idag utan för ett par veckor sedan :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback