Ridpass på Betty idag

Idag fick jag sitta på Betty två gånger, red för min kompis i gruppen innan då hon är i Åre. Det gick riktigt jävla bra asså, första passet var hon väldigt framme för skänkeln och hon lyssnade riktigt bra både fram och tillbaka, när vi började hoppa så var hon lite seg först och det är väldigt ovanligt när man rider henne i hoppningen iallfall :) Men vi började väl på 50 cm nåstans och slutade på uppemot 90 eller så, inga jätte höjder men sista sprången hoppade hon med ryggen ordenligt iallafall. 
Andra passet gick också riktigt bra, men då var både hon och jag ganska trötta, jag satt faktiskt av och sen upp igen mellan passen eftersom hon är en ridskole häst och är van att byta ryttare :) Vi gjorde samma övning i båda grupperna men här så började vi på 60 och sista hindret jag hoppade idag låg runt 1m ungefär, det språnget var det bästa idag, hon fick ta i lite och då blev det riktigt bra!
Det var ingen som fotade idag, eller filmade trots att mamma var där, men mamma filmar inge bra iallafall så det gör inte så mycket ;) Det var synd, jag hade velat ha bilder, men på söndag så ska jag ju tävla henne, Betty asså, och då kommer det säkert vara folk där som fotar. Jag vet fortfarande inte vem jag ska ha på dressyr ponnycupen men jag hoppas på Betty eller på Sonny!
Ja har ingen bra hoppbild på mig och betty så det får bli en Betty bild från stockbys hemsida:
Fina ponny :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback