Dagens ridpass

Jag var ju i ridhuset med Ranger och red lektion för Kim idag och det gick så himla bra! Det känndes jätte skönt att få rida inomhus och rida en ordentlig lektion, det var ett tag sedan och vi har utvecklats ganska mycket sedan jag red lektion senast. Det nya tränset från JW som vi har funkar verkligen perfekt på Ranger, han är mycket mer avslappnad och han lyssnar bättre på hjälperna. 
 
Till själva passet då, Kim gick med mig upp till ridhuset eftersom Ranger är kännd för sitt humlr ute, hehe, nä men det gick super bra och han skööte sig super fint hela vägen från stallet, dock var han lite spänd när vi gick hem men jag är så nöjd med honom. 
I början av passet var han lite halv ovillig och det känndes lite ovant för mig också, jag har inte ridit ordentligt på ett tag nu när jag faktiskt har kunnat ta i påriktigt och varit nästan frisk, men efter 5-10 minuter så kom vi igång, men bakbenen ville inte riktigt följa med så jag flyttade lite och ställde till höger och vänster lite växlande, sedan så jobbade jag på volten runt Kim och kortade och längde stegte och formen, inte samtidigt då förståss. Sedan gick vi över till galopparbete och det gick bra där också, vi jobbade med lite förvänd galopp och att han skulle slappna av på rakt spår och att han skulle kunna gå på en rak linje innanför spåret. Men när jag skulle rida förvänd galopp i vänster varv så blev han sur och kickade och gjorde samtidigt typ sitt första rena byte med mig på ryggen utan bom, knas ponny <3
Men om man ser på det stora hela så var det här ridpasset helt fantastiskt och jag ser framemot att rida lektion igen på fredag!
Travdelen av passet är jag mest nöjd med, han var galet fin idag asså :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback