Today's

Idag har varit en hektiskt dag. Men det har också varit sjukt kul och jag är super glad :) 
Jag åkte ut till stallet vid halv 11 ungefär och när vi kom dit så började vi med att mocka, lägga betfor i blöt osv. Sen gick jag och tog in Ranger från hagen och han har verkligen lärt sig nu att stå stilla utanför stallet så attt jag kan kratsa hovarna ordentligt. Sen gjorde vi i ordning honom och sen började mamma att rida, hon skrittade ut först och sen jobbade hon med lite böjda spår och ökningar ur volter osv. Efter ungefär en halv timme så fick jag rida och då gjorde jag 10 m volter precis i början av långsidan och sen när man kom ut på spåret igen så ökade jag traven, mamma hade redan gjort det i höger varav så jag kunde börja direkt i vänster som är hans lättare varv. Men hursomhelst så var han såååå himla fin, jag skriver det mycket just nu men det är för att han är så sjukt jävla fin, det komemr säkert motgångar snart, han kan ju inte vara en ängel för alltid ;) 
Morfar och Lena hade ju invigning av sitt uterum i dag och det var mysig att åka till värmdö och vara där med alla släktingar från mammas sida för omväxlings skull. Min morfar är 76 år och han ställde sig och spelade badminton och han var riktigt bra faktiskt, jag var ganska förvånad över detta, när ma  har 4 år kvar till 80 så ska man inte vara piggare än sitt 15 åriga barnbarn, haha nej men jag är jätte glad att han mår bra och är pigg fortfarande, hoppas att det håller i sig i många år :)
Här är en bild från idag, den är lite suddig men det får duga!
Godnatt<3
 

Kommentarer
Postat av: Nora

Vilken vacker häst!

Svar: Tack :)
tev.blogg.se

2014-09-05 @ 08:08:59
URL: http://avatalence.blogg.se/
Postat av: Josephine

Kul! Hoppas de håller i sig :) fin häst!

Svar: Tack :)
tev.blogg.se

2014-09-05 @ 08:18:22
URL: http://josephinelouisee.blogg.se/
Postat av: JuliaJ

Varför turas ni om att rida? Blir det inte krångligt ?

Svar: Det var bara under just det ridpasset vi brukar inte göra så :)
tev.blogg.se

2014-09-05 @ 08:22:36
URL: http://juliaj.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback