Första ridpasset på ekholmsnäs

Jag började med att skritta ut, mamma gick med för att kolla att allt gick bra och för att lära sig vägen själv. Jag hade glömt vilket tempo han har i skritten när han går på långa tyglar, det är helt sjukt, liten turbo häst är vad det är :) Men han hade spetsade öron och så gick han och gnäggade efter Lina eftersom han har kärat ner sig i henne och hon i honom. Hon är nämligen brunstig så det är extra intressant tycker han. Men när jag kom till banan sen så kortade jag upp tyglarna men bara lite grann för att känna på honom och sen efter ett par minuter så kunde jag korta dom lite till. Jag är helt förvånad över hur mjuk han var. Så bra som det gick idag gjorde det inte på flemminge en enda gång tror jag. Han har ju haft en bra hög form men inte så här avslppnat. Han var till och med mjuk i traven vilket är helt galet med tanke på att det är där han har haft det jobbigast tidigare. Men jag är så glad och tacksamm för den här möjligheten att få prova och ha häst. Jag kommer ju dock ha lite problem med hovkratsningen när man ska ur boxen och in i stallet för han vill ju inte stå stilla! Men han kommer ju lära sig så det fixar sig säkert. Men hursomhelst så är jag jätte nöjd med hela dagen och jag är så taggad på att rida i morgon igen :) Här är lite bilder som mamma tog idag <3
Vi gick in till honom i hagen och hälsade och gav honom en morot :)
Det gick så bra att rida honom, jag hade dock lite korta stigbyglar men det är ju något man lätt kan ändra, vi kommer även att köpa nya stigbyglar så att det blir lite snyggare. Nu måste jag sluta skriva för vi ska äta middag :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Tova

Så himla fina Vanessa!! <3

Svar: Naw tack❤️
tev.blogg.se

2014-08-23 @ 19:42:13
URL: http://kombiryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback