Ridningen idag

På min lektion så fick jag sitta på en ponny som jag inte rider jätte mycket, nämligen Little May, hon är en liten C-ponny och nästan helt svart. Hon va super fin i skritten och traven och sen va hon rätt stark och jobbig i galoppen och i fattningarna. Men överlag så är jag nöjd med det passet.
Jag har bara en hoppbild på mig och LM så här får ni den:
Fiiiin e hon
Sen på passet efter det så skulle jag ha en stor häst på 1.70 cm(det kanske inte är så mycket för alla men för mig som är 1.58 cm så är det rätt stort)han heter M. Jagger och är brun med svart man och svans. Jag kännde mig som en myra när jag satt upp, jag hade även ganska korta läder pga att han tar sjukt stora steg och jag är inte van vid det alls. När jag satt upp så började jag ju jobba honom efter att vi skrittat fram och jag kanske trixade lite för mycket och bråkade lite med honom, jag är ju van vid ponnyer liksom så det blir lite omställning, han kickade även lite i dom första galopperna men sen sista galoppen så började han slappna av och söka sig neråt lite mer. När vi sedan travade av dom så var han så hiiiimla mjuk och fin och jag blev över lycklig för nu vet jag hur jag ska rida honom nästa gpng från början, med mjuk hand och ganska mycket drivining.
Eftersom det här var första gången jag red honom så har jag ingen bild när jag rider så ni får en bild från ridskolans hemsida:
Han är riktigt fin<3
Jag ska kolla på twilight senare idag, på sexan så sänder dom ju alla filmerna och har gjort under hela veckan och idag så är det eclipse som gäller, det är faktiskt min favorit av böckerna och av filmerna, så om ni inte har något att göra om ca 50 minuter så kan ni ju alltid kolla på den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback