Orientering och Ridning

Ja, idag så var det orienterings dag och orientering är INTE min starka sida direkt, vi orienterade vid Furutorp, brukshundsklubben på lidingö och vi gick långt in i skogen för att börja, sen så gick jag och min kompis iväg, observera att ingen av oss kan läsa en karta... Men vi gick hursom helst ut i skogen med lite riskakor ifall vi skulle gå vilse ;) Men det gjorde vi inte och vi hittade alla kontroller och eftersom vi förvånansvärt nog blev klara så tidigt så kom jag fram till stallet 13.20 och så duschade jag av Twiggy och så hjälpte jag till att fixa för melliset. sen skulle jag ju rida också och då fick jag Annabell(också känd som A-B)vi red ut och det gick jätte bra men i näst sista galoppen så skulle vi galoppera på en volt i ponnyernas sommar hage, jag red näst sist och min kompis Moa red sist och vi var lite efter redan från början och när ridläraren vände in på ängen så hoppade A-B rakt upp i luften, sparkade bakut och sen stack hon, hon höll på att dra ner huvudet flera gånger men jag fick upp det i sista sekunden, bakom mig så hade Sonny som Moa red också stukit och båda skrek stop. Vi travade en bit och sen skulle vi fatta galoppp igen och då så började A-B snurra runt och hoppa och trava i sidledes, men då gjorde jag halt och backade henne och sen var hon lugn. Resten av ritten gick bra hon mjuknade faktiskt lite när vi skrittade hemmåt och det har blivit lite av ett mål att hästen ska mjukna lite i slutet av lektionen om det är en häst jag inte kan så bra, om det skulle va Sonny eller Oliver jag satt på så skulle jag så klart ha högre krav.
 
Jag kom på en sak, min kusin är 6 år och han vann sin tävlings orientering och jag vet inte ens hur man ska hålla en karta, men jag hoppas jag lär mig innan tävlings orienteringen om två veckor, då ska jag ut i skogen själv, med en karta... På söndag ska jag tävla ponny-cupen borta mot Djurgården och det ska bli jätte kul och jag ser jätte mycket fram emot det!
Min lilla prins, jag saknar dig. Solomon som han heter är en ponny på 118 cm som jag red under 2011 början på 2012 <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback