Ridningen i dag och i går

Jag han inte blogga i går eftersom jag behövde plugga till mitt matte prov som jag förövrigt hade idag, det kändes bra och jag är nöjd.
 
I går då så red jag en ny ponny som heter Diana, hon var super fin och vi red bort mot långängen och galopperade massor det var super mysigt och hon skötte sig jätte bra. Det ska tillläggas att det var första gången jag red henne och jag tyckte väldigt mycket om henne. Jag skötte även henne och Twiggy och sedan efter min egen ridning så hjälpte jag en ridlärare i stallet med en nybörjar grupp och det var kul, jag lärde dom borsta och sådär.
 
Idag så red jag en av mina prinsar, Sonny! Det var hoppning och innan så var jag inte så nervös som jag trodde jag skulle vara(för er som inte vet så brukade jag alltid rida Sonny förut, i dressyr, hoppning och ute, men i höstas så hade jag honom på en hoppkurs och jag ramlade av och bröt mitt nyckel ben p.g.a att han tvärnitade och jag gjorde en volt över hans huvud). När jag satt upp och började rida så märkte jag att jag inte hade något att oroa mig för, Sonny var jätte mjuk i nacken och det gick jätte bra att ställa åt båda hållen. Sen travade vi över cavaletti och det flöt på bra och sen la ridläraren up hindrena så det blev två studs ett galopp språng och sen två studs igen. Det gick bra, sen hoppade vi en långsida til där det var först två inramningsbommar på marken, sen en bom ett räcke och sen en bom och sen inramningsbommar på marken igen. Det kom vi lite konstigt på första gången men sen körda alla en gång till och då blev det ett jätte härligt språng.
Sedan hoppade vi en oxer som stog snett på medellinjen så man vände snett igenom från M för att hoppa den, den låg på kanske 60 cm och han tvekade lite först men när jag amckade två gånger så hoppade han jätte bra. När alla hade hoppat höjde Ann(som ridläraren heter)studsen till 60-70 oxern till 85 och räcket till 85-90 kanske. Vi la ihop allt till en bana och då kom an i höger varv på studs, struds ett galoppsprång, studs studs, sen vändeman snett igenom från M och hoppade oxern och sen vände man upp på den andra lång sidan i vänster varv och hoppade bom räcke bom hindret. Han tvekade lite på oxern och stannade en gång på bom räcke bom grejen men sen andra gången hoppade han super fint och jag är grymt nöjd med hela dagen.
 
I morgon är de fredag för jag ska rida för en GRAND-PRIX RYTTARE SOM HETER MADS nånting(om du går i min klass eller av någon konstig anledning är min lärare så ska jag till Ronneby!). Jag ska då ha Sonny vilket ska blir super kul och jag är jätte taggad, jag ska rida vid 10 så jag ska försöka komma till stallet så fort som möjligt på morgonen, typ vid nio så jag kan borsta ordentligt och göra honom jätte fin, kanske smörja sadel och träns, men fram för allt borsta av min hjälm och smörja min stövlar noggrant när jag kommer dit. Åh, det ska bli så grymt kul!!! Jag kommer skriva massor sen på kvällen för jag ska ju även rida i Dressyr specialen sen på kvällen och då vill jag kanske ha Diana eller Smarty, men jag kommer antagligen inte få det eftersom det finns tjejer som är mycket äldre an vad jag är och dom har ridit där längre och då har dom typ ''förtur'' på dom nya. Eller inte riktigt men det känns så ibland...
 
Jaja, nu ska jag sluta babla och om det är någon som vill fråga någon ting så komentera gärna här eller vilket annat inlägg som helst. Jag kommer få bilder från idag på mig och Sonny från idag och på mig och Eddie och mig och Nugget från KM snart, jag har tyvär ingen bild på Diana men det kommer snart :)
Gamla hopp bilder på Sonny:
KM 2011
KM 2012
Min älskade plutt♥
 

Kommentarer
Postat av: Ella

Så sööt! :) Ponnyn jag brukar rida heter Sunny, nästan som Sonny ;) #skickavidarenätkärlek

Svar: Tack :)
tev.blogg.se

2013-05-30 @ 21:02:44
URL: http://ellalucia.blogg.se
Postat av: Hanna

Gud va Sonny var söt :)

2013-05-30 @ 21:36:50
Postat av: Lina

Tävlar du mycket?

Svar: Nej, eftersom jag rider på ridskola så tävlar jag inte alls mycke :)
tev.blogg.se

2013-05-30 @ 21:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback