Ridning på Eminem

Idag red jag en ponny som heter Eminem och han var super bra och jag älskar honom(det är han som är E:et i tev.blogg.se). Vi jobbade med lite olika sidvärts övningar, utåt ställning på volten och ganska mycket galopp arbete, både på rakt och böjt spår.
I början av passet var han ganska stel och ovillig att arbeta men efter att jag flyttat honom ett par gånger och petat till med spöt för att få honom att reagera så blev han jätte fin men det var inte förens dom sista 5 minuterna när vi travade av dom som han slappnade av i hela kroppen och började jobba ordentligt med bakbenen och det känndes jätte bra. Det var inte lika bra som när jag tränade för Anna Baker och hade honom men snart så blir det nog så förhoppnings vis :)
Eminem:
Bilden är från ridskolans hemsida som ni hittar HÄR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback