Torsdag

I morse så var det inte kul asså, jag hade satt alarm på 07.00 och sen på 07.25 så jag inte skulle komma försent till skolan, men så ringer pappa och säger '' Jag skulle bara kolla så du inte låg och sov och var på väg till skolan'' Jag svarade '' självklart inte jag ska precis gå'' Lite överdrivet hurtigt sådär fast jag visst hade legat och sovit. Så kollade jag på klockan och fick lite smått panik klockan var 08.18 och jag började 08.30 så jag sprang upp,på med kläder, snabb sminkning och sen upp på cykeln och iväg. Jag kom bara 13 minuter försent vilket var oerhört bra med tanke på omständigheterna, men någon frukost hans det inte med! Men jag insåg att mitt alarm ljud måste vara mycket högra och något mer påträngande än harpan.
 
Jaja, sedan eftser skolan så cyklade jag till stallet och åt mellis och så var det häst utdelning och jag fick Nugget men bytte till mig Oliver. Min kompis frågade först varför jag ville ha Oliver, han är ganska stor och lite släpig i sitt steg men jag gillar honom och han är jätte trevlig och rida. Hur som helst så började vi med att först skritta på lång tygel och sen så flyttade vi hästarna på skogs långsidan och sen hade vi framdelen innan för på läktar långsidan. Han lyssnade bra undan för sjänkeln men fick inte riktigt till någon form men han gjorde det han skulle. Sen gjorde vi samma sak i andra varvet och det var samma sak där. Sen travade vi på spåret och han ville fortfarande inte komma under sig med bakbenen och jobba ordentligt. Men sen fattade vi galopp i höger varv och allt bara släppte, det var den härligaste kännslan jag någonsin varit med om när jag har ridit, aldrig att en häst har blivit så fin när jag har ridit. Men sedan var Oliver fin resten av passet också och speciellt i galoppen, men jag blev trött mot slutet sen och jag antar att han tröttnade lite också för det gick lite sämre men jag är så galet nöjd med det här passet.
 
Det känns nästan lite konstigt att det gick jätte bra i går och sedan gick det ännu bättre idag, jag antar att det kommer börja gå utför i morgon eller nått men jag hoppas att det går bra, jag skulle nog vilja ha Sonny, Oliver eller Etoile :)
~Arkiv bild~
Det här är en av mina absoluta favorit bilder på mig och Sonny i dressyren, jag hoppas att jag kan få lite bilder på mig och Oliver i dressyren någon gång också :)

Kommentarer
Postat av: Emma

sv: tack så mycket! :)

2013-08-25 @ 16:49:24
URL: http://emmandens.blogg.se
Postat av: Sanna

Varför bloggar du inte?

2013-09-06 @ 10:14:51
Postat av: patricia

haha gud vad jag känner igen mig... men det e ju faktiskt extremt jobbigt att gå upp på morgonen.

2013-09-11 @ 13:17:31
URL: http://neonryttare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback